Skip to main content
Versie: 4.10.1

Gebruikers toevoegen

Let op!

Momenteel is de functionaliteit om als organisatie-admin nieuwe gebruikers via e-mail uit te nodigen uitgeschakeld. Nieuwe gebruikers kunnen via support@civity.nl worden aangevraagd.

Organisatie-admins kunnen nieuwe gebruikers toevoegen aan hun organisatie en een rol toekennen.

Zorg ervoor dat je de juiste rol voor de gebruiker instelt. Zie Gebruikersrollen voor meer informatie over rollen.

Een nieuwe gebruiker aanmaken

Selecteer op de datasetpagina van de organisatie de knop Beheer, gevolgd door het tabblad Leden. Selecteer de knop Voeg Lid toe.

image: Organization screen - Manage Buttonimage: Organization screen - Manage Button

Bestaande gebruikers zijn gebruikers die al lid zijn van een andere organisatie. Nieuwe gebruikers zijn gebruikers die geen lid zijn van een bestaande organisatie. Om een nieuwe gebruiker aan te maken, vul je een e-mailadres in.

image: Organization screen - Manage Button

Wanneer je op Voeg lid toe: klikt, ontvangt het nieuwe lid automatisch een e-mail op het ingevoerde e-maildres. De gebruikersnaam en het nummer worden gegenereerd op basis van dit e-mailadres.

De status van de nieuwe gebruiker blijft 'in behandeling' totdat hij zijn e-mailadres bevestigt.

image: member status pending screen